Çocukluğumun En Güzel Meyvesi

img1446p
Tam da yılın bu zamanlarında….Kasım,Aralık……ağaçlarda çilek büyümüş diye anneannemlere gittiğimizde, ormandan çıkmazdık.
Bu çilek ağaçları aynı defneye benzeyen kısa boylu,sert ve koyu yeşil yapraklı, yabani ağaçlardı.
Onu daldan koparıp yemek,eğlenmek  bir yana sanki ormanda kırmızı mücevher bulmuş kadar sevinirdik…
Büyük bir marifetle en uc dallara çıkıp toplar birazını da eve götürürdük..
Hafif mayhoş,üzeri pütürlü,kumlu gibi bir tat bırakan halk arasında dağ çileği bilimsel olarak da kocayemiş denen bu meyve için, içinizi ısıtır derdi anneannem..
Gerçektede en çok likör olmak üzere içki yapımında kullanılan dağ çileğini fazla yerseniz sarhoş edebilir..
Meyvelerini de sene boyunca toplamazsanız  yeni meyve verme zamanına kadar dalında kalır.
Bugün manavda görünce de şaşırmadım açıkcası, bizim sahipsiz bıraktığımız bahçelerdeki kestaneleri nasıl toplayıpta manava satıyorlarsa dağ çileklerinide aynen toplamış satmış vatandaş..
Neymiş efendim yemeyenin malını yerlermiş…o da gider parayla   kendi malını satın alırmış  (:

425 views

20 thoughts on “Çocukluğumun En Güzel Meyvesi

  1. Ömer Faruk
    09 Aralık 2011 at 10:59

    Valla ne dieyim hiç yemedim..tadı nasıldır aceba?
    denizde yetişen türünden yedim ama dağdakini siz biliyorsunuz
    😉
    Denizde yetişene de deniz çileğimi deniyo aceba..siz daa iyi bilirsiniz
    :)

  2. 09 Aralık 2011 at 13:22

    Kebelek aynı dünyada yaşadığımızı düşünmüyorum…
    Neden burada böyle meyveler yok ??
    Kafa yapan bir meyveyle tanışmamıştım daha önce 😉
    memnun oldum ….

  3. 09 Aralık 2011 at 17:36

    Tatlıda değil,ekşide Ömer bey..Denizde yetişenini de ben duymadım denizin dibinde yaşadığım halde….deniz kestanesi yemediniz değil mi 😀

  4. 09 Aralık 2011 at 17:37

    Betüşüm bi dünya daha buldurlar ama ben burdayım vala sana 2.5 saat uzakta….bugün kalanlarıda yedim kafam oldukca iyiydi..güldük eğlendik 😀
    burda olmasının sebebi ormanda yetişmesi olabilir mi acaba tam bende bilemiyorum….

  5. 09 Aralık 2011 at 18:25

    Markete gittim bugün muşmula gördüm :) ama seninkiler kadar güzel değildi bir ne kabuklu gibiydi nasıl yiyeceğimi bilmediğimden almadım=)
    ama böğürtlen,çilek,frambuaz gibi kırmızı,mor renkli meyveciklere bayılırım…Söyle bizim marketci amcaya bundanda getirsin 😉
    muşmulanında iyisini getirsin 😀

    1. 09 Aralık 2011 at 19:00

      Muşmulanında çakmasını yaptıya bu muşmula kafalılar tabiiiğki nasıl yiceni bilmez insanlar,almaz ki yesin,yemezki bilsin :(
      yoksa normalinde uc kısmından ısırıp yicen yanii kopkolay :) bu dağ çileğinden bide muşmuladan sana yedirtmezsem gözlerim açık gitcek benim 😀

  6. Ömer Faruk
    09 Aralık 2011 at 20:22

    bende bende…
    :)
    gözün açık gitmesin
    😉
    herhalde benim yediğim deniz kestanesiydi..he yau..
    siz yine çocukken yediğiniz başka şeylerde varsa yazın yine beslenme kolu olarak bekliyoruz hocam…
    :)

    1. 09 Aralık 2011 at 20:59

      haha 😀
      çocukken bi de şamar yemiştim…gözüm arkada gitmesin evet evet 😀

  7. 10 Aralık 2011 at 20:20

    Banane banane önce ben dedim..ömer faruk yemesin 😀
    anneeeeeeeeeeee

  8. Ömer Faruk
    11 Aralık 2011 at 18:44

    :)
    dayak ve borç yedikleriniz deil de şöyle kan yapan faideli şeyleri anlatın hocam
    😉
    bi de hocam şu Betüş varya çok kıskanç valla..hiç bi şeyini paylaşmıyo bizinle
    :(
    hemen annesine sesleniyo..

  9. 11 Aralık 2011 at 20:53

    Paylaşmam arkadaş..
    Ben-cilim ben 😛

    1. 11 Aralık 2011 at 21:47

      kavga yok 😀 ikinizede yetcek kadar kocayemiş var 😀

  10. Ömer Faruk
    11 Aralık 2011 at 23:06

    Paylaşma arkadaş
    :))
    mennun oldum bende,
    Ayben güler im..
    😉
    ayrıcana kavga ettiğimiz yemişe neden Koca yemiş denirmiş biliyon mu?
    bunu dağdaki Kocaoğlanlar yediği için..
    :)

  11. 11 Aralık 2011 at 23:44

    Banane kocaoğlanlar yediği için ben yiyemiyor muyum…
    Beni bağlamaz öyle kurallar…
    Kebelek bu arada annişe söledim…
    Bugün alışverişe gitmiş.Muşmula alcakmış bana 😀 aklındaymış 😉

  12. 11 Aralık 2011 at 23:46

    Bir de annişe bugün dağ çileği dedim =)
    o neymiş dedi..Babacık sana çilek reçeli aldım diye avuntu yaptı =)
    Kafa yaptığını söylemedim…:O
    Ö.faruk neden bloguna hiç yazı yazmıyor kebelek kalemine nolmuş :/

    1. 12 Aralık 2011 at 00:16

      :)) aramızda kalsın..kafa yapmıyor 😉

  13. 12 Aralık 2011 at 16:57

    ama yapıyor yazdın:P

  14. Ömer Faruk
    12 Aralık 2011 at 16:59

    ben sizin gibi pencil biri değilim arkadaşım..önünüze ne çıkarsa tutup yazıyosunuz..bu gonuda biraz seçiciyumdur..yazdıklarum iz birakmali,onun için az yazıyorum ..
    😉
    bida debeşir bulamıyorum..Gelun pencil’lik etmeyin hocamin yemişleri hepimuza yeter
    😀

  15. 12 Aralık 2011 at 18:36

    Konuşmayı seviyorsam yazarım =))
    Kelimeleri boşa harcamak değil bizim ki..
    İşte bu yüzden seninle paylaşmıyorum yemişleri :)

    1. Ömer Faruk
      13 Aralık 2011 at 15:40

      Teşekkür ederim çok incesiniz arkadaşım demek ki yenmemişleri paylaşacaksınız benimle..
      😉
      😀

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir